Graficzne redagowanie publikacji

    Opis szkolenia:

    Oferujemy dwudniowy kurs „Graficzne redagowanie publikacji”, przeznaczony dla osób zajmujących się edycją wizualną (graficzną) komunikatów informacyjnych, marketingowych, edukacyjnych, itp. na użytek zewnętrzny i wewnętrzny, w mediach, firmach, instytucjach publicznych, szkołach i uczelniach wyższych oraz samorządach.

    Szkolenie jest użyteczne zarówno dla grafików komputerowych, jak również dla osób nie posiadających w tej dziedzinie przygotowania zawodowego, a zmuszonych do samodzielnego projektowania prezentacji, ulotek, broszur, plakatów, graficznych wpisów w sieciach społecznościowych - na Facebooku, Instagramie, Twitterze.

    Kurs pozwala zweryfikować dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, oraz uczy profesjonalnych kryteriów oceny rozwiązań graficznych, od prostego składu slajdu prezentacji, do złożonych publikacji drukowanych, internetowych i mobilnych. Uczestnicy poznają m.in. zależności między projektem graficznym a rozumieniem treści przekazu, oraz wpływu formy literackiej na kreację wizualną; nauczą się dobrej praktyki współpracy z zewnętrznym grafikiem i podstaw samodzielnego projektowania publikacji; poznają trendy nowoczesnej edycji informacji; podczas ćwiczeń będą mieli okazję poznać i „oswoić” darmowe narzędzia wizualizacji graficznej, w tym infografiki, dla każdego.

    Szczególną zaletą kursu jest możliwość szkolenia całych zespołów: autorów tekstów i grafików, żeby w pełni wykorzystać synergię wynikającą ze współdziałania osób o różnych kompetencjach w pracy nad wspólnym przekazem.

    Zajęcia prowadzone przez doświadczonego trenera przeznaczone są dla grup maksymalnie 12 osób. W chwili obecnej oferujemy wyłącznie szkolenia zamknięte, czyli organizowane w siedzibie klienta (lub miejscu przez niego wskazanym).

    Wszyscy uczestnicy kursu powinni posiadać komputery z dostępem do internetu. Ci, którzy samodzielnie opracowują layouty graficzne mogą (jeśli to możliwe) posiadać komputery z oprogramowaniem używanym na co dzień do tej pracy, np. Power Point, Corel, InDesign, Photoshop, itp. Instytucja zamawiająca powinna też zapewnić salę z rzutnikiem i ekranem, oraz szybkie i pojemne łącze internetowe zapewniające jednoczesną pracę w sieci wszystkich komputerów uczestników.

    Szkolenie obejmuje wykłady, prezentacje i warsztaty graficzne. Kurs trwa łącznie 16 godzin, z których większość stanowią ćwiczenia, dyskusje i warsztaty.

    Program szkolenia medialnego obejmuje:

    • Ćwiczenia formułowania fachowej oceny gotowego projektu graficznego i weryfikacji własnych pomysłów — z użyciem więcej niż 6 słów (np.: dobry, niedobry, ładny, nieładny, podoba mi się, nie podoba mi się)
    • Omówienie dobrych praktyk pracy nad publikacją — od pisania treści, przez generowanie pomysłów wizualnych do projektowania i realizacji projektu.
    • Prezentację zasad projektowania aspektów graficznych publikacji — prawidłowej struktury, doboru czytelnych fontów, użycia ilustracji/zdjęć, poprawiania złych projektów.
    • Pokaz trendów graficznych w redagowaniu publikacji: prezentacji multimedialnych, czasopism, stron internetowych… — dyskusja, co z tej wiedzy może wynikać w praktyce.
    • Prezentację darmowych graficznych aplikacji internetowych — ćwiczenia.
    • Warsztaty z projektowania graficznego publikacji przy użyciu znanych i nieznanych narzędzi — rozpoznawanie ukrytych możliwości i ograniczeń.
    • Prezentację zalet i możliwości przekazu infograficznego.
    • Warsztat infografiki przy użyciu narzędzi www.

    Uczestnicy szkolenia medialnego otrzymują:

    • Komplet materiałów dydaktycznych w formie elektronicznej
    • Certyfikaty ukończenia szkolenia medialnego

    Trener: Jacek Gałązka
    Dziennikarz, ekspert wizualnej prezentacji treści, trener edytorstwa, doradca polskich i zagranicznych wydawców prasy. Projektant graficzny gazet i serwisów internetowych (m.in w USA, Belgia, RPA, Pakistan, Kazachstan, Szwecja). Prowadzi warsztaty edycji publikacji dla wydawców prasy, badaczy rynku i opinii, agencji marketingowych i PR. Juror konkursów projektowania gazet i czasopism, członek międzynarodowej organizacji projektantów Society for News Design. Wcześniej, między innymi, redaktor, sekretarz redakcji i dyrektor artystyczny dziennika Super Express.

    Zamów szkolenie:

    Jacek Gałązka, 604 084 776, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
     


























    © 2018 Akademia Zarządzania Informacją - media4me.pl